Hej!
Stötte på denna skönhet på loppis i helgen. Verkar vara byggd i Japan. Någon som vet något om detta instrument och hur det funkar? Verkar ju vara som en vanlig multimeter med transistortestare. Har dock ingen aning om vad det är för prober som används till denna? Väldigt små ingångar...Någon som vet?
Tacksam för all info!
Hansen AT-1020
Re: Hansen AT-1020
Nostalgi!
Var mitt första instrument på 80-talet, tror att det var JostyKit som sålde dem.
Probarna/mätsladdarna var bara "rena" sladdar, inga inbyggda förkopplingsmotstånd.
Kul att se ett igen.

Probarna/mätsladdarna var bara "rena" sladdar, inga inbyggda förkopplingsmotstånd.
Kul att se ett igen.

Det är det väl i princip aldrig i mätsladdar, dock verkar det vara typ 2mm "bananer" eller något liknande.Probarna/mätsladdarna var bara "rena" sladdar, inga inbyggda förkopplingsmotstånd.
Skulle nog inte använda den för att mäta nånting över klenspänning, typ.
Små instrument i fickformat brukade ha dessa små anslutningar till mätsladdarna, det är eller var nån slags standard.
Jag tror clas ohlson sålde sådana kablar lösa till och med, men det lär dom väl inte göra längre.
Jag tror clas ohlson sålde sådana kablar lösa till och med, men det lär dom väl inte göra längre.
-
Ur Josty Kit katalog 1979-80
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.