Har du någon vridtrafo??? Isåfall kan du koppla in den på primärsidan och oka spänning så inte säkringren löser. Du kan även prova att ha en lägre spänning.
Vet ej vad den har suttit i hittade den i en låda...
Har tyvärr ingen virdtraffo, en lägre späning vore ju trevligt men då krävs det ju en traffo som klarar av att dra den tyngre traffon.
Funderar på att testa med en annan säkring, men då blir det till släpa hem dom från labbet.
har lyckats få fart på den som lämnar 2*29 volt ut. felet var att jag kopplad den tvärt om. nu har jag fått ett annat problem: utsidan är den som det sitter en plastkontakt på ( se bilder tidigare i tråden) mellan de två oranga är det 58 volt, mellan orange och vit är det 29 volt. hur ska jag koppla för att få max effekt? vit som jort och de båda oranga tillsammans? tycker inte det verkar vettigt... Hilfe bitte.
Ligger de i motfas ska du absolut inte kolla ihop dem!
du måste kolla upp det först (eller koppla ihop dem efter likriktning, fast det är inte så bra det heller...)
Jag tror det är så enkelt att det är en lindning med mittenuttag bara, så man använder den vita som jord, och de andra två som positiv och negativ matning.
För att det ska gå att koppla ihop två utspänningar, måste det vara fyra kablar, och de två paren ska inte ha kontakt med varandra när man mäter motståndet.
Man kan väl bara konstatera att det är rätt svårt att klura ut hur den trafo är gjord om man inte har databladet.
Lindningarna på sekundärsidan kan se ut nästan hursomhelst, å har man riktig otur är det en spartrafo där primär å sekundär sitter ihop på någon ledning...