Jag har köpt fyra stycken Philips SW700/750 högtalare. En av dessa vill jag ha i badrummet så man kan dansa loss även där

I badrummet finns endast ett uttag där det står "Endast för rakapparat 110V". Vad jag kunnat läsa mig till är den uppmaningen en gammal text från då elektriska apparater var gjorda på ett annat sätt.
På uttaget står även: 20VA 220/110V 50Hz.
Droppen på uttaget antar jag står för att det är godkänt i våtrum. Eller iallafall att det var det då det installerades. Det är en ganska gammal lägenhet (allt utom kök är ojordat).
Vad gäller själva utformningen på uttaget har jag pratat runt och sökt efter svar och som jag förstår det ska transformatorn passa direkt in i uttaget?
Högtalaren använder en transformator som klarar 100-240V 50Hz 1.1A Max.
Eftersom högtalaren transformerar högspänning 110V till lågspänning 15V tror jag inte att det ska vara någon fara med fukten som uppkommer i badrummet. Men jag vill ändå höra mig för. Låt t.ex säga att jag tappar ner högtalaren i ett fyllt badkar medan den är ikopplad i uttaget. Förutom att en säkring i proppskåpet smäller av (samt i uttaget?), så skulle det väl inte vara en fara för mig eftersom det gäller 15V?.
Dessutom ska det finnas regler på avstånd och liknande, om jag inte har fel för mig? Högtalaren ska stå ovanpå badrumsskåpet (som i sin tur är placerat över vasken).
Så vad säger ni?
* Är det riskfritt att placera högtalaren i badrummet?
* Kan transformatorn klara av uttaget enligt specifikationerna?
/Persson[/size]