Det är ett utsnitt av ett kort med qfp-32 0.8 mm pitch.

Detta är gjort genom att skriva ut F.cu från Kicad, utan någon swell eller sånt.
Inkscape och sedan raster2gcode. Kör ca 1 m/min med lasern på full effekt.
Färgen är bortlasrad där det ska etsas. Så här långt ser det bra ut.
Man anar kopparen men det är inte så den glänser precis.

Förstora upp lite. Det ser bra ut. Precist och exakt. Den svarta färgen borta där den ska.
Lite randigt är det, det indikerar väl att det är färgränder. Lasern biter inte alls på
kopparen, så det är inte märken i kopparen.

Uppförstoring av tre ben på qfp-32. Här ser man varje rad som lasern har gått.
Detta är gjort med upplösning 0.05 mm (20 pix/mm). Det ser helt okej ut,
bara att ge sej på att etsa.

Så här blev det efter etsning. Helt godkänt.
Men då har det varit såhär att den svarta färgen försvann inte helt utan det låg
en hinna där lasern gått. Fattade inte det första gången men sen var det inga problem.
Jag lägger i kortet i etsbadet och tar upp den efter en minut och torkar av kortet
under vatten med den mjuka sidan av en kökssvamp. Hinnan som ligger över
det som ska etsas bort försvinner med skarpa fina gränser. Så färghinnan är där
men heller inga problem att få bort.
Hade lite problem med etsvätskan som inte etsade så snabbt, men fick ordning på
det också till slut.

På lite avstånd ser det ut såhär. Det blev bra det här.

Och så testade jag med en qfp-64 med 0.4 mm pitch. För skojs skull för att se hur det går.
Här är resultatet. Jag tycker det duger, men det är inget jag tänker göra mer än som test.
Det ska ju lödas också och det är inte säkert det är så lätt.
Det är lite olika avstånd mellan de horisontella paddarna och det är inte laserns fel,
utan det verkar vara en problematik med exakt hur raderna skapas med avrundingsfel
i Inkscape. Det ser ut ungefär samma i Inkscape, inte riktigt lika stora avståndsskillnader,
men om man startar med de skillnaderna så kan det förstärkas vid raster2gcode.
Hurra för Biltemas mattsvarta färg, verkligen universal, haha, Här gjorde den susen.
Jag fortsätter med att försöka lägga på en lödmask, har insett att vattenbaserad färg inte
vill ligga på koppar. En hel del kvar innan det är i hamn.