Har också en kopia på källkoden med kommentarer till TMS2516-EPROM:et (Monitor PROM)
Daterat 1980-11-30

Allt handskrivet med kommentarer till källkoden.
Monitor Prom Listing TMS2516.pdf
Didact-datorn kommer gymnasieskolan där jag gick. Den användes inte längre då (1988-1990)
men den kom i min ägo några år efter jag hade slutat på gymnasiet då en kompis som hade gått samma utbildning
(el-tele) var i någon AMS-åtgärd i samma skola under "skitåren" med hög arbetslöshet tidigt på 90-tal (1993 kanske?)
De på el-tele skulle byta lokaler då, så i samband med det så vart det storstädning så
läraren hade skickat med datorn till mig. Så det var säkert en hel del intressanta saker som slängdes i samband med det,
kanske är bäst att inte veta det

. Utbildningen hade varit i samma lokaler sen 1961 eller -62.
Didact-datorn ser ut att ha varit en byggsats.
2016-01-06 16-01-21_0076.jpg
Det verkar vara en tidigare variant jag har, en för-produktionsmodell ? Vet inte mer om den.
Den där blåa så står det Esselte Studium på så den verkar vara nyare än den jag har.
Lillahuset: var höll ni hus med de där 6809-kurserna ( på LiU? Fysikhuset, ISY B-huset? )
Vi hade 68008 och lekte med

fast det var lite senare det.
En del labbuppgifter var/är lite för tillrättalagda ibland men det beror givetvis på vad man har för bakgrund
sen tidigare, många av oss här på forumet har säkert haft elektronik/datorer som hobby i många år
innan ingenjörsutbildningen, andra studenter kan ha sysslat med helt andra saker tidigare.
(I verkligheten så har man tentan före lektionen, ifall något går upp i rök...

Varför blev det så?)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.