Vi håller på med ett projekt. I projektet måste vi få en PIC 18F458 att kommunicera med en annan processor (Infineon C167CS om nån undrar) via en CAN-buss.
Jag undrar om ni känner till var det finns nån tutorial eller exempelkod eller något liknande för hur man initierar, sänder och tar emot via Can med en sådan PIC vi använder (gissar att det fungerar på liknande sätt på andra PICar).
Om ni är snälla kanske vi presenterar projektet på projektforumet och håller er uppdaterade om hur det går . (gör vi nog ändå iofs)
Sodjan, du kanske borde skapa en sticky i det här forumet där det står att man ska och hur man kollar databladet innan man ställer en fråga i det här forumet. Skulle bespara dig en massa inlägg.
(Och jag håller med, att kolla databladet är det första man gör)
En sån genomgång av databladet tror jag skulle bli mycket populär!
Anledningen att "nybörjare" inte glor i databladet det första dom gör, beror nog på alla nya begrepp och förkortningar som man måste hålla reda på. Och sedan beskriver oftast ett datablad bara hur man får igång och använder en specifik funktion, att man kan grunderna väl är en förutsättning. Är man då nybörjare så slutar det med att man bläddrar fram och tillbaka i databladet, utan att fatta nada och känner sig bara mer förvirrad.
Då blir det lättare att ställa en fråga och hoppas att man får napp på det.
Jag naturligtvis läst igenom databladet framåt och bakåt flera gånger innan jag postade min fråga. Men som med mycket annat så blir det lättare när man har exempel framför sig, eller nåt som förklarar steg för steg hur man t ex snabbt initerar CAN-modulen.
Jag krävde aldrig att nån skulle behöva leta efter kodexempel. Jag undrade bara om nån visste var det fanns.
Och ja, jag hade letat själv (bla. på Micrscips hemsida), men utan framgång.