Lödrökssug

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
MiaM

Re: Lödrökssug

Inlägg av MiaM »

Tjusigt! :tumupp: :tumupp:

Intressant att den där studien mest verkar titta på hud och andning i sig. Rent subjektivt via magkänslan så är jag nog minst lika oroad för vad som tas upp via t.ex. lungorna och går vidare ut i kroppen och påverkar t.ex. hjärnan.
Användarvisningsbild
arvidb

Inlägg av arvidb »

Tack för berömmet!
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

ensten skrev:Hur skadlig är röken egentligen? Märkt att det kan sticka i ögonen efter ngn timmas lödning.
Och näsblod kan man få åxå.. beroende på hur känslig man är...
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Jag gillar verkligen det här projektet, snyggt jobbat, jag byggde åxå en Fume Fan för några år sen, fast riktade inte så mycket in mig på att filtrera bort precis alla ångår, jag rensade ett gammalt nätagg till en PC och lämnade kvar fläkten och satte in ett par olika filter, tror det var ett som sitter i nån form av köksfläkt och ett annat som sitter i nån annan fläkt, minns inte vad som var till, och så monterade jag in en 12v DC jack, och en DPD switch för fläkten... så var det klart.. det leder ju bort röken så den inte osar rakt in i nästan i alla fall.... och filtrerar bort en del av ångorna åxå..
Användarvisningsbild
sm2wmv
Kontakt:

Inlägg av sm2wmv »

Bra du har nät direkt vid insugen. På jobbet var jag med om en student som kom och frågade om det finns något filter nånstans från lödutsugen för hans påse med komponenter hade sugits in och försvunnit :) Den kom aldrig åter...
RoXa

Inlägg av RoXa »

Haha, jag kan riktigt se framför mig hur förvånad studenten måste ha blivit! :lol:
Skriv svar