Skoterbaklyset lyser dåligt - får ändå rätt A/V
Re: Skoterbaklyset lyser dåligt - får ändå rätt A/V
Jag köper inte det SAOL säger skoter om båda den för asfalt och för den för snö.
Även Wiktionary säger samma sak.
Även Wiktionary säger samma sak.
Scooter är en tysk musikgrupp inom elektronisk dansmusik.
skoter eller skoter beror på sammanhanget, som så många andra svenska ord med flera betydelser.
jag har alltid kallat väg-skotrar för moppe, oavsett kubik.

skoter eller skoter beror på sammanhanget, som så många andra svenska ord med flera betydelser.
jag har alltid kallat väg-skotrar för moppe, oavsett kubik.
Ja, rätt term ska vara snöskoter, vilket oftast förkortas. Jag ger efter på den punkten.
Jag ser verkilgen fram emot nya inlägg från skohandlaren med "ingenjörsutbildning" 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Du är nog inte den enda som plockar fram popcorn och bärs när dessa nya trådarna skapas 

Ja, denna tråd uppfyllde ju delvis förväntningarna, men var alldeles för kort.
Jag vill fortfarande veta hur vår blivande ingenjör al bundy mätte
Jag vill fortfarande veta hur vår blivande ingenjör al bundy mätte

Det är ju ganska klart att det som Al Blunder mätte var kortslutningsströmmen och (sannolikt) obelastat spänning.
Vad som inte framgår är om det är ett TRMS-instrument eller inte samt de verkliga värden som ska mätas för att dra slutsatser.
Vad som inte framgår är om det är ett TRMS-instrument eller inte samt de verkliga värden som ska mätas för att dra slutsatser.
Senast redigerad av Icecap 7 december 2015, 17:32:46, redigerad totalt 1 gång.
Al_Bundy skrev:Jag mätte strömmen igenom att ta bort lampan och mäta direkt på kablarna. Kablarna är isolerade.

Tur för dig att generatorn var så pass klen, i annat fall hade något brunnit. I bästa fall bara en säkring i ditt mätinstrument.
Mr Bundy är ett troll och har troligtvis inte alls mätt som hen beskriver, hen har mer troligt lite tråkigt så här närmare jul och vill därför skriva av sig och få lite reaktioner
Jag har svårt att tro att ens hen (Mr B) skulle ha så dålig koll att hen mäter på detta vis, att problemet/lösningen dessutom skulle vara växlade ledningar för bak/bromsljus är ju något som en normalt mycket mindre utbildad hempulare kan hitta själv utan att konsultera forumet.
Sedär ja, nu har även jag lagt en pinne på hens brasa

Sedär ja, nu har även jag lagt en pinne på hens brasa

Ni får en gissning om varför jag ställde frågan ...ensten skrev:Hur har du mätt strömmen, alltså hur har du kopplat in instrumentet?

Sen finns det de där sparkcyklarna med motor...
Min förra fjantmoppe:
Min förra fjantmoppe:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.