Vill även kolla ifall det kanske rent av går att koppla om någon av dessa motorer så de går på 1-fas för det kan, vad jag förstår, vissa motorer göra?
Om man nu inte kan koppla om för att köra 1-fas så förmodar jag att jag behöver köpa två VFD:er för att kunna köra dessa? Har sneglat lite på en Omron MX2 VFD men vet inte exakt vilken modell jag ska välja (om det ens är en vettig VFD för ändamålet?)
Anledningen till att jag tittat på den är för att jag fått det tipset av en som kör en sån på sin svarv och vector drive samt bromsning av motorn via ett broms-motstånd är funktioner jag verkligen vill ha. I alla fall någon typ av bromsning.
Till fräspelaren behövs ingen broms så där kanske man kan komma undan med en enklare VFD?
Skulle jag bara köra antingen svarven ELLER fräsen så skulle jag väl kunnat köra endast en VFD och växla mellan men jag måste ha igång svarven samtidigt som fräsen för matning bland annat så då blir det väl två separata VFD:er?
Jag har själv aldrig hållit på med "starkström" när det gäller annat än något enstaka vägguttag eller lampsladd

Skulle uppskatta tips, idéer och förslag väldigt mycket. Vill se till att få detta så bra som möjligt.
Här är en bild av motorplåten (eller vad det kallas

Och här en bild på motorplåten på fräspelaren: