Det sitter ett stag som går rakt igenom klipparen - detta är fastsvetsat och sitter enbart för hållfastheten. Har ingen funktion förutom att på denna sitter även hjulen fastmonterade med en låsring. På hjulen sitter det i ytterkanten ett kugghjul. På själva cylindern(den som klipper) så är det fastmonterat ett litet kugghjul. Dessa två häktar i varandra när det är framåtdrift, vid bakåtdrift så är det frigång. Kunde inte få en bild på dettta då det blev alldeles för mörkt..
Den första monteringen kommer ske i plastringen som sitter ytmonterad på utsidan och där i tänker jag fästa motorn till en början. För att testa om mina motorer kommer jag sätta en temporär placering på utsidan av klipparen. Om dessa fungerar kommer den fasta monteringen bli på insidan så att motorerna "skyddas". Det som är bra är att cylindern inte slår i motorn eftersom de är placerade en bit ifrån varandra. Det kommer se oerhört knepigt ut att det sticker ut 10cm på varje sidan.. och det är inte lämpligt.
Lite så här jag har tänkt och bilder på klipparen.. Inte så spännande men det är bilder