Hjälp Miffo! Koppling av adapter till 12pins kontakt
Hjälp Miffo! Koppling av adapter till 12pins kontakt
Hej!
Jag har en ac/dc adapter med konventionell kontakt som jag vill koppla in i en 12polig kontakt men är rädd att skada den dyra elektoniken som den ska driva så jag frågar här för att inte förstöra. Jag vill alltså bara ha ström till enheten, inge data eller annat tjaffs.
a:RXD-TXD-N
b:not connected
c:not connected
d:not connected
e:Signal GND
f:Menu acess switch for cal./adjustment(free)
g:VCC(24v supply)
h:not connected
j:GND(24V supply)
k:GND(24v supply)
l:RXD-TXD-P
m:input 12-30v supply
Tacksam för svar!
Mvh Miffo!
Jag har en ac/dc adapter med konventionell kontakt som jag vill koppla in i en 12polig kontakt men är rädd att skada den dyra elektoniken som den ska driva så jag frågar här för att inte förstöra. Jag vill alltså bara ha ström till enheten, inge data eller annat tjaffs.
a:RXD-TXD-N
b:not connected
c:not connected
d:not connected
e:Signal GND
f:Menu acess switch for cal./adjustment(free)
g:VCC(24v supply)
h:not connected
j:GND(24V supply)
k:GND(24v supply)
l:RXD-TXD-P
m:input 12-30v supply
Tacksam för svar!
Mvh Miffo!
Re: Hjälp Miffo! Koppling av adapter till 12pins kontakt
Svar får man enklast genom att tydligt ställa en fråga. Vilket jag tyvärr inte hittar i ditt inlägg.
Vad är det du undrar över?
Vad är det du undrar över?
Hej! Valde nick med omsorg...
Jag vill ha en översättning av kopplingsschemat, alternativt tips om var jag "stoppar" in de två ledarna från min universal adapter så att jag kan starta min våg!
Mvh f
Jag vill ha en översättning av kopplingsschemat, alternativt tips om var jag "stoppar" in de två ledarna från min universal adapter så att jag kan starta min våg!
Mvh f
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med enbart den infon du angett, möjligen kan jag gissa men det kan nog du också.
Vill du ha hjälp får du nog ange mer info, vad är det du ska ha igång (vad är det för våg, och vad är det för AC/DCadapter, märke, modell etc. kan hjälpa.), hur matas den normalt och varför kan du inte mata den på det sättet?
Varifrån har du fått listan i första inlägget?
Bilder kan också hjälpa oss hjälpa dig.
Vill du ha hjälp får du nog ange mer info, vad är det du ska ha igång (vad är det för våg, och vad är det för AC/DCadapter, märke, modell etc. kan hjälpa.), hur matas den normalt och varför kan du inte mata den på det sättet?
Varifrån har du fått listan i första inlägget?
Bilder kan också hjälpa oss hjälpa dig.
Senast redigerad av Xyzzy 20 oktober 2015, 11:16:57, redigerad totalt 1 gång.
Som jag fattar det bör du kunna sätta din positiva ledare till m och negativa till J eller K. Vet dock inte riktigt varför du har två olika matningsmöjligheter, har du en stabiliserad 24V bör du istället kunna koppla positiv till G.
EDIT: Förutsatt att du har en adapter som klarar spänning och strömkraven förstås.
EDIT: Förutsatt att du har en adapter som klarar spänning och strömkraven förstås.
Eftersom skillnaden mellan g och m inte framgår är det som sagt var svårt att svara på frågan.
Har vågen stöd för både 24 V och 12-30 V eller är 24 V DC en utgång från vågen för att driva annat?
Har vågen stöd för både 24 V och 12-30 V eller är 24 V DC en utgång från vågen för att driva annat?
Hej jo man kan koppla in extern display till denna våg. Varför jag inte vill testa med orginaladaptern beror på att den kostar mer än vad jag gav för vågen, Jag har samma dimension på adaptern som den som används orginal.
Tack för svar,
Mvh Miffo
Tack för svar,
Mvh Miffo
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Jag tolkar det som att g är 24V ut från vågen, så jag skulle ha anslutit plus från adaptern på m som det står input på och "minus" på k.
Ja, det verkar mest troligt, baserat på den info om framkommit. Men det kan ju vara fel, så Miffo lär få koppla på egen risk.
Hej!
Jag hör av mig om jag överlever fulmodden!
Tack för all hjälp, era svar har gjort att jag vågar värma lödpennan.
Mvh Miffo.
Jag hör av mig om jag överlever fulmodden!

Tack för all hjälp, era svar har gjort att jag vågar värma lödpennan.
Mvh Miffo.
Hej!
Allt fungerade hur bra som helst! Till och med lödningarna blev snygga med krympslang på och allt!
Tusen tack
Mvh Miffo
Allt fungerade hur bra som helst! Till och med lödningarna blev snygga med krympslang på och allt!
Tusen tack
Mvh Miffo