Auto indent i mikroC
Auto indent i mikroC
Mitt nackskinn knottrafde sig när jag märke att auto indent *inte* fungerar i mikroC! Tools -> options -> "open options dialog" -> options, första checkboxen där. Nån som vet om det är något trick man måste göra? Blir liiiite störd på det!
mvh Burre
mvh Burre
Nej, det är det inte. Autoindent är att nästa raden börjar på samma antal "whitespace" in på raden. Jag har sett ett antal programmeringseditorer och INGEN av dom flyttar in på det viset du beskriver. Hade de gjort det hade jag blivit vansinnig på dom, _jag_ bestämmer linjens utseende, inte editorn.
Men jag vet att det finns editorer/IDE som kan göra en indentering av texten för att man lättare kan hitta sina {}-uppdelningar.
Men jag vet att det finns editorer/IDE som kan göra en indentering av texten för att man lättare kan hitta sina {}-uppdelningar.
De flesta programmeringseditorer jag använt fungerar så, eller har möjlighet till det. Emacs, JCreator, Visual Studio m.fl. Självklart är det jag som bestämmer, men är man van med en sak så är man. Som speakman skriver underlättar det otrolig mycket. Vi tycker helt klart olika om autoindent, ingetfel med egna åsikter. Kan man använda mikroCs kompilator från kommandoraden och skriva i nån "bättre" editor?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Okej, installerade programmet igen och testade autofill, det är tyvärr inte det jag söker. Måste trycka in CTRL + J. Code Completion/Templates har funnits i andra editorer och funkat på just detta vis, är dock inte det auto-indent jag söker. Får försöka vänja mej med detta eller hitta en kommandorads kompilator.
Eller kanse lägga till det här:
http://www.mikroe.com/forum/viewforum.php?f=14
Så kanse du kan få med funktionen i nästa version, programmerarna är
verkligen på hugget på sånt, i alla fall i mikroPascal som jag kör.
http://www.mikroe.com/forum/viewforum.php?f=14
Så kanse du kan få med funktionen i nästa version, programmerarna är
verkligen på hugget på sånt, i alla fall i mikroPascal som jag kör.