Blueetooth koppling i bil missar

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
newbadboy
Kontakt:

Blueetooth koppling i bil missar

Inlägg av newbadboy »

Har en opel insignia från som är ca 10 mån gammal. I början missade bluetooth kopplingen ca 1 gång av 20.

Men det känns som systemet har degraderats. Nu missar den koppla sig ca 30%. Intressanta är att bilen söker efter luren medans luren säger att den är redan ansluten till bilen. Måste toggla lurens bluetooth för att bilen skall hitta den. Eller stänga av bilen dådå.

Vad är era teorier kring detta?
simply
Kontakt:

Re: Blueetooth koppling i bil missar

Inlägg av simply »

Provat att "glömma" bilen i telefonen och tvärtom i bilen,och sen "para" dem igen? Har löst liknande problem för mig några ggr...

//
Användarvisningsbild
newbadboy
Kontakt:

Inlägg av newbadboy »

Jag har det att på testa listan. Ska prova def. Men en förklaring på vad som händer är alltid intressant
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Det bästa är nog att prata med en opel-verkstad. För det är troligtvis en bugg i den inbyggda programvaran. Det kanske redan finns en uppdatering att ladda in.
Om det inte finns en buggfix så ökar sannolikheten att de kommer lägga tid att fixa buggen om de vet att du har haft problemet.
Användarvisningsbild
newbadboy
Kontakt:

Inlägg av newbadboy »

Har kontaktat dem nu. Avvaktar svar.

Kan verkligen mjukvaran bli degraderad? det är ju inte så att jag installerar en massa filer och grejer hela tiden :(
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Njae, programvaran i sig ändrar sig inte, men om den tex använder sig av någon tabell mm i ett flash/eeprom som blivit korrupt/överskrivet kan programvaran kanske inte upptäcka det.
Skriv svar