Jag får det direkt när jag kompilerar, har stirrat på min kod både i .c .h filerna och Makefilen nu ett tag utan att hitta något fel (kan bero på trötthet, men jag fattar noll).
Alltså vad menas här med målmönster? är det processorn eller målfil eller något annat o isåfall vad?
Jag testade att kompilera det på laptopen nu (kör windows - win AVR på den) med samma makefile och allt och där funkade det utan problem men jag kan inte programmera från den.
jag får nog fortsätta leta i makefilen efter fel.
edit: Det var en gammal dependency fil som låg och strulade, efter jag tog bort den funkar det igen.
Första felet, som jag ser det, är att det är på ett nästintill obegripligt språkt. Jag *tycker* det ser ut som...hm...svenska?
Detta är en av anledningarna att jag är emot svenska översättningar på teknikaliteter i datorvärlden.
En klassiker må ju vara "Registrerar:" i gamla Win95, när ett program "utförde en förbjuden åtgärd".
Håller verkligen med dig, vet inte varför jag lagt in svenskt språk. Dåliga översättningar och svårt att hitta något om man skall googla eller söka i manualer, då får man först försöka översätta det till engelska igen.... :(
Edit: men vad jag kommit fram till blir den engelska "översättningen" : "mutiple target pattern".
Jag skrev innan i en "edit" vad orsaken var, men det är lätt att missa så här kommer det igen.
Det var för att det låg flera filer i .dep katalogen, efter att jag raderat den ena så fungerade det klockrent(alla filerna var säkerhets kopior som jag gjort innan och troligtvis var det någon gammal fil som jäklades).