Hej
Vet inte om ni har sett mitt inlägg för länge sedan då jag frågade lite om firewire och ipods,
nu har jag iallafall byggt färdigt min laddare/line-out/USB dockningsstation till min Ipod g3!
Kände att jag va tvungen att ha lite gröna lysdioder under den
Jag funderar på om man kanske kunde tjäna pengar på att sälja ideen till någon tillverkare av Ipodreservdelar...
Tex denna som tillverkar skal till ipodsar i trä... http://www.iwoodnano.com/miniot/video.htm
Riktigt, riktigt nice!
Skulle vilja se hur du fått rum med allt, några bilder kanske?
Vad är det för trä? Björk? sen så har du behandlat den? Kanske betsa och få en lite mörkare finish? Som sagt, super nice!
Fasen vad fräckt det är att blanda naturmaterial med hi-tech. Minns ett par högtalare som farsan hade en gång, har för mig de hette Rauna - de var gjutna i betong. och för ett tag sedan fanns det bilder i AoE på något filter eller vad det var som var byggt på en träsockel. Jäkligt coolt. Men som sagt - lite olja på den (eller betsa och lacka?) vore kanske bra. Snyggt med lysdioderna också. Är det plexi underst?
Några tyckte att den skulle målas. Jag säger: Nej nej nej. Den ska vara "naturell". Möjligen att den kunde oljas eller lackas för att bli mer tålig. Tycker också det är mycket snyggt att blanda naturmaterial med hi-tech.
Den är ytbehandlad med en vax/olja så den är lite blankare än bara oljat.
Ska fixa bilder på insidan tills senare idag, jag är i skolan för tillfälllet
Jag har fått en beställning av en kompis på en likadan, ska nog göra den i något annat träslag...
Ni som har en CNC-fräs kan nog göra en hacka eller två på detta...
1. Ladda en träplatta. Starta fräsen. Gå och lägga sig.
2. Vakna. Vända på plattan och starta fräsen. Gå till jobbet.
3. Komma hem från jobbet och leta efter köpare till 20 nya skal.