Schema/Info för radio DUX DX 4270

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
DaXiong

Schema/Info för radio DUX DX 4270

Inlägg av DaXiong »

Har skaffat en DUX DX 4270, till skillnad från de andra trådarna jag startat så köpte jag radion som defekt men den fungerar nästan helt. Förre ägaren fick inte in några kanaler men när jag kopplade in en FM-antenn med rätt kontakt där bak så gick det bra (han trodde väl att det fanns en inbyggd antenn). Alla knappar och reglage fungerar som avsett. Det är två problem kvar med radion:

1) Trimmningen är helt åt skogen, mellan 104 och 96 på skalan så kan man få in en radiokanal som ligger på 106 MHz. På motsvarande sätt så motsvarar 88 på skalan kanske 92-93 MHz i verkligheten.

2) Ljudet är inte helt perfekt men vet inte om det är elektroniken eller högtalaren. Vid högre volym låter det ungefär som om högtalaren inte sitter riktigt fast (men det gör den vad jag kan se).

Är det någon som har mer information, några tips, servicemanual eller kanske gissningar på vad motsvarande Philips-modell heter? När jag googlat har jag inte hittat något vettigt alls. Gissar att den är tillverkad i slutet av 60-talet eller början av 70-talet?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
DaXiong

Re: Schema/Info för radio DUX DX 4270

Inlägg av DaXiong »

Ingen som vet något om den? Tydligen heter modellen Duxett i alla fall.
Skriv svar