Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
En liten luftmojäng till fräsen. Sitter ansluten till ventilpaket med manometer.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Och matningen till ovanstående:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fick upp hinken så det rinner bättre men misstänker skit i kylkanalen, får blåsa ut med tryckluft nån dag
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:

Bör väl finnas nåt att blanda i kylvätskan som 'rengör'? Vet du vad det är för metall i kylslingan?
Nej tyvärr vet jag inte material. Kan nog ha letat sig ner spån i hinken nån gång, som pumpats in. Får testa att blåsa, känns relativt safe.
Jag försöker få till en sånhär.

Men jag saknar en hel del. Dubbsidan tex. Men jag har 2 borrmaskinhållare. En trasig borrmaskin. Den tog jag bort rotorn och sladden på. Så nu har jag dubbsidan
. Jag har inte bottenskenan, men en bit planka får duga. Ingen stödskena heller, Men det blir nått i trä där med.
Hur får man bort chucken på enkelt sätt? Det bara snurrar, och ingen spärr
.

Men jag saknar en hel del. Dubbsidan tex. Men jag har 2 borrmaskinhållare. En trasig borrmaskin. Den tog jag bort rotorn och sladden på. Så nu har jag dubbsidan

Hur får man bort chucken på enkelt sätt? Det bara snurrar, och ingen spärr

-
- Kontakt:
Jag fick en liknande av svärfar i somras.
Tydligen så är det möjligt att få bort chucken i alla fall, för på min satt kryssdubben redan i.
Hur man får bort den, däremot, hade jag gärna velat veta...
Tydligen så är det möjligt att få bort chucken i alla fall, för på min satt kryssdubben redan i.
Hur man får bort den, däremot, hade jag gärna velat veta...
Kolla efter hålet för kilen som skall använda för att knacka loss dubben.
/// Marcus
/// Marcus
Chucken sitter gängad fast i borrmaskinen. Jag har lyckats på en. Typ 8mm insex i vinkel, och hammare
. Ev kan det gå att dela på den, så man kan hålla i rotorn.

Jag har nyligen bytt dator. Och saknade några textfiler. De skulle finnas på en slav hdd som satt i den gamla datorn. Så jag tog en som jag trodde var slaven. Startade upp en ännu äldre dator med XP. Där kom jag inte åt "documents and settings"
. Nehe då provar jag i den jag körde med innan bytet. En WW7 maskin. Startade och en 20 min uppdatering/rensning Grrrrrr innan den startade grrrrr. När den väl startat så var det fel hdd suck. Det visade sig att den hdd jag sökte fanns i min nyaste dator som slav
. Så mina genvägar skall gå till E:... istället för D:... argh. Vissa windows startar en sök om den inte hittar, men inte denna, Då finns även "bläddra" om man vet vart. Så mycket jobb, bara för några små textfiler. Windows är inte lösningen på huvudvärken, den är anl till den....

Dottern ville bygga en robot... ja, vad säger man:
http://www.runstenracing.se/?p=3105
Någon som har något bra tips om hur man kan fästa prylar på armarna på microbrytare? Får inte riktigt nåt lim jag testat att fästa ordentligt, så armarna trillar loss efter en stund..
http://www.runstenracing.se/?p=3105
Någon som har något bra tips om hur man kan fästa prylar på armarna på microbrytare? Får inte riktigt nåt lim jag testat att fästa ordentligt, så armarna trillar loss efter en stund..
smältlim!
..men det är nog svårt att få nåt att hålla där faktiskt, blank metallyta som dessutom flexar