Vertikalt monterad DVD

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
HMG

Vertikalt monterad DVD

Inlägg av HMG »

Har en ide om att montera en dvdspelare på väggen. Gjorde en kort test igår genom att ställa min dvd på högkant men mekanismen verkar inte klara av det. Har funderat på att använda mig av mekanismen i en bärbar dvd men specifikationerna på en sådan är inte alltför upphetsande. Skulle det vara möjligt att få en stationär dvd att fungera om drivhjulet byttes ut mot ett sådant med klamrar som håller fast skivan?
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Köp en ny dvd, både min LG och Phillips klarar vertikalt läge utan fel. Fast det är iofs bara för 5 min, vet inte hur det blir i längden.
HMG

Inlägg av HMG »

Har du då laddat skivan i vertikalt läge eller har du ställt den på högkant efter det att skivan laddats? Har dina dvd slot-in eller vanlig tray?

Egentligen är det inte en hel dvd jag är ute efter utan bara inälvorna. Bäst vore om drivhjulet hade små klammrar så att skivan kan sättas på plats direkt i mekanismen.
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

tray, startade på högkant med lg, philipsen satt skivan redan i men snurrade inte.

Testade bara philipsen nu, Lg:n var för ca ett år sen.
HMG

Inlägg av HMG »

funderar på att skaffa en dvd med slot in och skruva isär den.
har läsmekanismen fortfarande en brytare som talar om för dvd att en skiva har laddats eller är allt mjukvara nu? har itne skruvar isär mekanismen på en modern dvd på ett tag.
Skriv svar