Köpråd: maskinskruvstycken

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
thewho

Köpråd: maskinskruvstycken

Inlägg av thewho »

Hejsan

Jag har insett att det inte räcker med bara ett skruvstycke i cnc fräsen. Jag börjar få en del olika mjuka backar som byts kors och tvärs nu..
Nu har jag ett sånt här (Pela VK 100x70mm) som fungerar "bra nog" skulle jag säga. Speciellt för priset.
Men jag blev att fundera på en liknande modell som har slipade sidor. Det skiljer 160kr mellan modellerna och om den senare inte har några katastrofala fel så är den väl ett bättre val?

Ni som vill komma med tips på skruvstycken för tusentalet kr/st kan lägga ner dom planerna direkt för såna pengar finns inte i hobbykassan.
Fortran
EF Sponsor

Re: Köpråd: maskinskruvstycken

Inlägg av Fortran »

Har du kollat på Holmbergs?
Dom har rätt fina prylar i den där prisklassen.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Jag har ett sånt där som ser exakt ut som QM100:an fast det är rött. Jag använder det inte längre och vill bli av med det. 500:- kanske om du är intresserad och kommer förbi Stockholm någon gång.
thewho

Inlägg av thewho »

Jag har ärligt talat inte kollat på Holmbergs för dom har ju inte ryktet att vara en lågprisbutik direkt..

Agwan, Jag lär nog inte ha vägarna förbi Stockholm tyvärr :( Jag gissar att frakten på en sån grej inte går av för hackor heller?
Användarvisningsbild
NeoTech

Inlägg av NeoTech »

Ett sånt där 180mm skruvstycke med slipade sidor e vad ja kör med i handjagaren, köpte från ODT-tools funkat bra. Efter ja gjorde nya backar o riktade de. ;D
jonas2307

Inlägg av jonas2307 »

Agwan: Jag bor i Stockholm och köper gärna ett sånt skruvstycke för 500kr.
Skriv svar