Olimex suspenderar, alternativ?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
qx5

Olimex suspenderar, alternativ?

Inlägg av qx5 »

Såg att Olimex tillfälligt stänger sin PCB service från och med 17 september. Vilka rimliga alternativ finns? (one-off, dubbelsidigt, 8x5 cm etc)
https://www.olimex.com/PCB/
H.O

Re: Olimex suspenderar, alternativ?

Inlägg av H.O »

Men, hur många trådar på detta område behövs?
Itead
Seeed studio
Smart prototyping
Dirty PCBs
PCBWing
PCBCart
För att nämna några.... Av ovanstående så tror jag provat alla utom PCBCart (lite osäker på om jag testade Dirty PCBs eller om det blev nått annat den gången).
qx5

Inlägg av qx5 »

Tänkte inte bara på sådana som finns utan som även håller ett lågt pris till en rimlig kvalité. Fördelen med Olimex är ju bland annat att de är i Europa.
larsson

Inlägg av larsson »

Förra, eller möjligen förrförra, sommaren låg en likadant meddelande på Olimex PCB-sida. Har de verkligen gjort några PCB sen dess? Kan mycket väl vara samma notis, den är ju inte märkt med årtal.

Jag gör bara småkort och köper alltid från Dirty PCB. Ett pack med 10 st dubbelsidiga 5x5 cm för ~120 kr (inklusive frakt) är väl rimligt. En handfull kul färger finns att välja på utan extra pröjs. Det hela brukar ta runt 3 veckor och har hittills alltid slunkit genom tull- och momsfritt. Även om jag bara behöver ett kort och slänger resten i soptunnan så är det värt 120 spänn att slippa knåpa ihop grejerna på veroboard.

Dirty PCB är Kina-jox förstås, men de mönsterkort jag fått har alla varit u.a. De jag fick från Olimex för några år sedan var däremot inget vidare...
Skriv svar