Inbyggnadslådor

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Arclight

Inbyggnadslådor

Inlägg av Arclight »

Håller på att starta ett projekt, typ styra apparater och belysning, mm hemma. gick igenom mina lådor och hittade ju massa godis som reläkort, ett gäng arduinos, oled displayer, rtc klockor temp sensorer mm och har idag beställt wifi shield, och en 2.8" touchscreen display och lite pcb kort.

Men jag saknar en bra inbyggnadslåda..

Finns det färdiga lådor som har utskuret för displayer (i detta fallet då för en 2.8" skärm) blir fasen inte snyggt om man gör det själv:/
soo1

Re: Inbyggnadslådor

Inlägg av soo1 »

Skulle nog vilja påstå att om man ska få bra anpassade lådor så får man använda en 3D-skrivare och skriva ut lådor som man ritat själv.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

om det finns nån slags ram/fönster till displayen brukjar det ju kunna bli ganska snyggt iofs, men annars är det svårhittat.
danielr112

Inlägg av danielr112 »

Bara spänna upp lådan på fräsen och skära ut :) Har gjort en del lådor med skärmar och annat. Bara ritat upp det och sedan kört det i kina-fräsen.
Arclight

Inlägg av Arclight »

Jo hade jag haft en 3d printer eller cnc så hade det varit lugnt ju, men jag har endast en handöverfräs och det blir i vissa fall bättre än att borra, såga och fila, men inte tillräckligt för min del.
Har letat efter ramar med men kan inte hitta något..

Kanske vore en affärsidé att börja tillverka:)
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

Det är inga problem att få en låda fräst via EF.
Så leta upp en lämplig låda så är det säkerligen 5-10 st som kan fräsa den åt dig.

Om ingen nappar så kör jag den i min CNC för dig....
Swech
Användarvisningsbild
4kTRB

Inlägg av 4kTRB »

Du kan få snygga kanter om du placerar en ram av trä
runt hålet. Borra utmed insidan på ramen och fräs/såga
mellan de tätt borrade hålen så du kan lyfta bort "hålet"
och sedan fila med en stor plattfil utmed insidan på träramen.
Arclight

Inlägg av Arclight »

Swec, tack för tipset och även för ditt erbjudande, kommer att ha detta i åtanke när jag bara kommit en bit på väg och vet vad jag ska ha för låda som passar, väntar ju fortfarande på en del komponenter så vet inte de exakta måtten ännu.

4KTRB, det kan vara lite svårt att acceptera det resultatet ibland om man lider av lätt ocd och samtidigt jobbar som designer;)
Ex är detta lilla projekt jag nyss gjorde klart, jag har redan jort om plattan i aluminium en gång för jag var inte nöjd med första och även denna är jag inte nöjd med, men då jag saknar en cnc så fick det duga, jag kommer förmodligen att skaffa mig en framöver och då kommer jag göra om den igen:)

Bild
Skriv svar