Jag köpte för någon månad sedan en Raspberry Pi för att den var för billig att inte äga.
Har funderat på en rad lämpliga projekt men har nu fastnat för ett, som jag skulle behöva er hjälp med att lösa...
Det jag vill göra är att Raspberry Pi ska ha en browser som ständigt ligger på Vinyl 107's hemsida och via den hämtar musik. Eller om det finns någon app i linux som gör samma sak?
Min tanke är sedan att koppla en FM-sändare till ljudutgången som kan skicka ut "riktig" radio så att jag kan lyssna på det med stereo på en annan våning.
Såvitt jag förstått så är dock räckvidden på en laglig FM-sändare jäkligt begränsad. Finns det något sätt att boosta den så att den klarar någon vägg och golv? Har en trävilla på två plan med gemensam gavel (parhus alltså). En radiobubbla på cirkus 150m skulle vara optimalt skulle jag tro...
Jag kan inget om programmering och är en tämligen grön novis vad gäller elektroniken. Har lödat diverse Velleman-övningar på "svåraste nivå" och tycker mig fått visst handlag för det. Däremot haltar de teoretiska kunskaperna vad gäller komponenternas funktion.
Eller om det finns någon smidigare lösning? Och nej, jag vill inte dra kablar från Raspberry till stereon

Mvh
N