Söker en IC

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
FormerMazda

Söker en IC

Inlägg av FormerMazda »

Lång historia kort så håller jag på att felsöka mitt 2.1system till labbdatorn, signalen från volymratten beter sig illa typ.
Men på vägen där jag söker signalen finns en IC jag inte kan hitta trots mycket googlande!
En NEC mys 501T.
Det roliga är att jag hittar nån kina-sida med en bild på den, en sida där de recenserar högtalare. Tror jag.
Länk: http://news.mydrivers.com/1/172/172897_9.htm

Såm nån med bättre google-fu som kan hjälpa mig hitta ett datenblatt? :)
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Söker en IC

Inlägg av Marta »

Kan tänkas den heter UPA501T och att de andra nuffrorna är blaj i detta sammanhang.

http://www.renesas.eu/products/discrete ... PA501T.jsp
Användarvisningsbild
FormerMazda

Inlägg av FormerMazda »

Den du länkade till och det jag hittar när jag söker på UPA501T stämmer dåligt mot det jag söker som är en 30bens IC.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Testa och släng iväg ett mail till Futurlec, dom fixade en lite svårhittad IC till mig en gång i tiden.
Användarvisningsbild
Marta
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Marta »

Ojdå, ber så mycket om ursäkt.

Hör med Japanelektronik www.jec.se , de brukar kunna ordna fram en hel del skumma chips. Eller maila till Renesas som slukade NEC för några år sedan. Kan även vara lönt att höra med www.littlediode.co.uk som kan skaka fram det mesta mot en större mängd £££. Annars leta på eBay lite då och då. Det som inte finns där existerar inte...
Användarvisningsbild
FormerMazda

Inlägg av FormerMazda »

Ingen fara, jag uppskattar hjälpen! :)

Initialt letar jag mest efter vad det är för något, så jag kan fortsätta följa signalen.
Användarvisningsbild
FormerMazda

Inlägg av FormerMazda »

Efter 7 dagar fick jag faktiskt svar från creative, jag mailade och frågade lite efter scheman eller felsökningsscheman eller liknande.
Detta gick inte att ordna. Heller kan de inte lämna ut info om nåt på kretskorten. Så tumme ner för det, sen kan man kanske ana att det är så det funkar. Men men.
Skriv svar