Tack för tipsen om fil converter.
Jag installerade programmet, eller rättare sagt försökte. Det blev nåt strul med installationen, ini filer dll filer fattar inget .Programet startar och arbetar och säger att konverteringen är klar men det blir ingen ny fil. Jag får jobba vidare på det en annan dag.
Inkoppling av röstmodul, frågor
- Göran Nilsson
- Göran Nilsson
Re: Inkoppling av röstmodul, frågor
Hej
Till slut fick jag ihop grejorna och fick dem att fungera. Med hårdvaran var det inga större problem med, koppla och löda är jag van vid.
Sen skulle jag få till en ljudfil, jag använde de tips och länkar jag fick av Er på forumet. Men med detta fick jag jobba en hel del för jag förstod inte att WAV filerna skulle vara i mono, 32000Hz, 16 bit och hur man skulle få till det.
Men nu låter det ur "lådan", inte så fint ljud då det är min egen röst.
Så nu söker jag en person med behaglig röst, gärna med "high pitch", jag får inventera bekanskapskretsen.
Tack för hjälpen
Till slut fick jag ihop grejorna och fick dem att fungera. Med hårdvaran var det inga större problem med, koppla och löda är jag van vid.
Sen skulle jag få till en ljudfil, jag använde de tips och länkar jag fick av Er på forumet. Men med detta fick jag jobba en hel del för jag förstod inte att WAV filerna skulle vara i mono, 32000Hz, 16 bit och hur man skulle få till det.
Men nu låter det ur "lådan", inte så fint ljud då det är min egen röst.
Så nu söker jag en person med behaglig röst, gärna med "high pitch", jag får inventera bekanskapskretsen.
Tack för hjälpen