OmnioCNC?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Retroperra
Kontakt:

OmnioCNC?

Inlägg av Retroperra »

Är det någon som har erfarenhet av OmnioCNC?

http://www.omiocnc.com

Dom har några olika modeller med olika spindlar. Det jag föll för är storleken på modellen X6, man får nämligen in 19" paneler.
Och att det finns en fjärde axel att beställa med direkt.
Användarvisningsbild
Hesabon

Re: OmnioCNC?

Inlägg av Hesabon »

Dom hette förut Carving-CNC, bytte namn på våren.

I december 2014 fick jag hem min X6-1500GT med 1 500 W spindel, 3 axlar och parallellports-if (kör LinuxCNC som inte stöder USB).

Jag har inte erfarenheter av andra 6040 -typs fräsar så jag kan inte jämföra, men förutom en stegmotor som pajade (och utan dröjsmål ersattes med en ny utan något som helst knorr), så har allt varit så perfekt som man bara kan önska.
Leveransen exakt, väl packad, alla delar, tillräckliga instruktioner. Bara att sätta ihop och köra. Och viktigast av allt: den fungerar som den skall.
Jag har hört att en del kinafräs -ägare har (velat? eller varit tvungna att?) byta ut kablaget, men jag har i alla fall ännu inte märkt något sådant behov.

Jag kan alltså bara rekommendera.

Om man nu nödvändigtvis vill hitta något att anmärka på så kan man ju nämna, att det enda som inte kom med var sådan dokumentation som man behöver om man vill ändra eller pimpa upp fräsen på något sätt. Det fixade jag genom att öppna kontrollboxen och ta några foton av inställningarna så är det också gjort 8)
Användarvisningsbild
Retroperra
Kontakt:

Inlägg av Retroperra »

Tack!

Så bra att veta vad dom hette förut - det gör det betydligt lättare att leta lite info.
elabbe

Inlägg av elabbe »

Har också en X6-1500GT. Finns lite att läsa i Tråden om våra kina-fräsar.
Användarvisningsbild
Retroperra
Kontakt:

Inlägg av Retroperra »

Tackar elabbe!
Skriv svar