Hej.
har funderingar hur jag skall koppla i exemplet nedanför
motor 1 (oljeaggregat) och motor2 (Fläkt) skall starta samtidigt när motor 1 slår från vid rätt temp slår av skall motor 2 fortsätta gå tills restvärmen gått ner till 20 grader
har tänkt använda 11pins releco relän
P-A
Hållkrets?
Re: Hållkrets?
Du måste sätta ut punkter i dina meningar, annars kan de bli lite svårförståeliga.
Men om jag förstår dig rätt borde man kunna göra så här:
1. Någonting(knapp kanske?) drar relä 1(motor1) med hållkrets över "knappen" och termostat "rätt temp." bryter upp kretsen.
2. Relä 1 agerar även "startknapp" till relä 2(fläkt), relä 2 har hållkrets över startsignalen. Termostat "restvärme" bryter upp kretsen.
Men om jag förstår dig rätt borde man kunna göra så här:
1. Någonting(knapp kanske?) drar relä 1(motor1) med hållkrets över "knappen" och termostat "rätt temp." bryter upp kretsen.
2. Relä 1 agerar även "startknapp" till relä 2(fläkt), relä 2 har hållkrets över startsignalen. Termostat "restvärme" bryter upp kretsen.
Senast redigerad av konig7070 8 augusti 2015, 12:11:55, redigerad totalt 1 gång.
Tack. precis så blir rätt funktion,, hur ska jag koppla för att få hållkretsen från relä1 till relä2P-A skrev:Hej.
motor 1 (oljeaggregat) och motor2 (Fläkt) skall starta samtidigt när motor 1 slår från vid rätt temp slår av skall motor 2 fortsätta gå tills restvärmen gått ner till 20 grader
P-A
nån enkel skiss eller ritning skulle vara bra
ok..är där jag får problem får inte till nån hållkrets.,,en skiss som visar hur man kopplar hållkretsen skulle sitta bra. Tackar för hjälpP-A skrev:Tack. precis så blir rätt funktion,, hur ska jag koppla för att få hållkretsen från relä1 till relä2P-A skrev:Hej.
P-A
p-a
så nu funkar det...får tacka sååå mycket för hjälpenP-A skrev:ok..är där jag får problem får inte till nån hållkrets.,,en skiss som visar hur man kopplar hållkretsen skulle sitta bra. Tackar för hjälpP-A skrev:Tack. precis så blir rätt funktion,, hur ska jag koppla för att få hållkretsen från relä1 till relä2P-A skrev:Hej.
P-A
p-a