Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Allt som rör 3D-skrivare.
chrilleman
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 mars 2010, 23:32:25

Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Inlägg av chrilleman »

Vad tycker ni i så fall om den?

Finns som byggsats hos Hobbyking
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
chrilleman
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 mars 2010, 23:32:25

Re: Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Inlägg av chrilleman »

-Ingen? :)

Då kanske jag skulle passa på att knäppa några bilder när jag bygger ihop min. Kunde inte låta bli att beställa en i torsdags förra veckan, då de skickade dem fraktfritt (total kostnad 2800sek). Idag kom den. Har gått igenom alla kartonger och påsar och kollat att alla saker verkar vara med.

Mest seriösa emballage jag någonsin sett. I en jättestor låda låg det mindre lådor märkta från "BOX-A" till "BOX-G". I lådorna låg det någon slags svart skumplast, där det var perfekt utskuret för alla delar.

Den som har gjort det här har inget förtroende för fraktbolagen. :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Anahka1975
Inlägg: 1278
Blev medlem: 30 augusti 2006, 21:49:46
Ort: Säffle

Re: Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Inlägg av Anahka1975 »

Mycket intressant!
Ska bli spännande att få en recension, onekligen lockande pris.
Joe
Inlägg: 1670
Blev medlem: 3 mars 2006, 17:00:50
Ort: Södermanland

Re: Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Inlägg av Joe »

Nu forskade jag inte så mycket i det hela men det verkar som man överför filer med SD kortet? Känns inte helt optimalt.

Geeetech Prusa I3 för 2700SEK +moms och tull så får man större skrivutrymme, frågan är vilken som ger mest valuta för pengarna...
chrilleman
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 mars 2010, 23:32:25

Re: Någon som har en "Turnigy Fabrikator 3D Printer"?

Inlägg av chrilleman »

Det ska gå bra att antingen lägga g-koden på minneskort eller skicka direkt från datorn (vet dock inte om det är kommando över usb-comporten och/eller steg direkt).

Själv tycker jag det är riktigt smidigt med minneskort, tar ju en stund och skriva och så kan man ställa undan maskinen i ett rum där inte ljud eller lukt stör (där det kanske inte finns en dator).

Sitter hur som helst ett Arduino mega 2560 kort tillsammans med ett RAMPS 3D printer Control board i den. Hela elektronik-kitet till den verkar också gå att köpa här:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... o_Set.html

Jag blev hur som helst färdig för lite test sent igår (i natt), det kommer nog att kunna bli bra detta. Vet vad jag ska göra när jag kommer hem i eftermiddag/kväll! :D
Skriv svar