Hej igen.
Nu var det en månad sedan sist, så tänkte bara uppdatera lite.
Då jag inte har lött så mycket ytmonterat så letade jag lite efter något som var färdigbyggt på ett kort, och när jag ändå beställde från ett ställe så köpte jag dels en switchregulator från recom (R-78E5.0-0.5) och den drog 10 mA på 12V sidan, så lite bättre än step downen från Kjell.
Jag köpte också en Pololu step down (
https://www.pololu.com/product/2843) och då kom jag ner till 8 mA på 12v sidan. Så är nere i det som du trodde LaRdA. Sedan kanske jag kan komma ännu längre ner med ditt förslag på krets, men har inga saker för att etsa ett litet kort och montera kretsen med kringkomponenter på, så hade gärna köpt något färdigt. Men det verkar inte finnas med de kretsar som du rekommenderar.
Inser att jag nog inte kommer ner så mycket lägre utan att programmera om Attinyn, och de blir nog lite svårt kanske. Så frågan är om man kan hjälpladda med solcell eller liknande i stället. Någon som har tips på små smidiga 12V solceller? Behöver ju inte ladda så många mA, men bara så det kompenserar och jag inte behöver byta batteri så ofta.
Joe > Tack för grafen. Trodde de gick lägre ner i spänning vs hur många % det var kvar, men då har man lärt sig något nytt!
Tack för hjälpen alla.