Nu har jag sågat dom övriga sju hålen.
Blev alldeles svettig
Några lärdomar:
1) Pendelfunktionen stängde jag av så fort jag hade läst om den.
2) Lasern råkade jag sätta på vid ett tillfälle (känner inte jag behöver nån laser) men den var kass för cirkulära hål även om man hade kunnat lära sig att ha ett visst vinkelavstånd till "rakt".
3) Hörselskydd modell enkla är bra att ha (även om hörselproppar räcker).
4) Enkla plastglasögon som inte ramlar ner när man tittar ner är att rekommendera (fick mycket skit i ögonen, speciellt problematiskt troligtvis pga så fintandat blad).
5) Släpp knappen och låt den såga klart
innan du drar upp sågen ur det halvfärdiga hålet (gjorde några tråkiga märken...).
Hålen är nu inte helt perfekta men jag kommer inte göra nåt åt det för det viktigast är att elementen går i. Går dom inte i, ja först då kommer jag fila lite.
Nu önskade jag jag hade alla elementen hemma
MVH/Roger
PS
En sak till. Maskinen gick faktiskt sönder. En av dom två skruvarna som sitter i "chucken" föll ur. Jag tog då en koll på vad dessa skruvar gör. En klämmer tydligen åt slitsen, den andra sitter framifrån och, gissar jag, motverkar så att bladet rör sig pga pendelfunktionen. Det var den pendelstabiliserande som lossnade (och har tappat sin gänga). Tog då helt enkelt bort den och drog åt den andra och viktigaste med en mycket rejälare insexnyckel än medlevererad. Så nu funkar den igen

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.