Har en UDI U818a med 500 mAh batteri, och de två jag köpte är slut nu. Antagligen dragit ur dem för djupt. Nya finns inte heller där jag köpte den.
Nu tänkte jag modifiera den och hänga på en lite större Lipo-cell, men vad är realistiskt, hur mycket orkar den innan det blir för tungt?
Här säljs t.ex. ett 1200 mAh
http://www.aliexpress.com/store/product ... 76502.html
Ska man anta att sweetspot börjar ligga där?
Större batteri på quadrokopter, hur stort?
-
Re: Större batteri på quadrokopter, hur stort?
Max 20% mer i vikt skulle jag säga... ren gissning dock men i regel är de redan från början ganska svaga.
Om du dragit ut dem prova tryck i ström i batteriet en cell åt gången med labbaggregat eller liknande istället. Har du en smart laddare så brukar de flesta vägra ladda om cellerna går under 3volt. Då kan man koppla in det på NiMh läget och köra upp dem något innan man går över i LiPo läge igen.
Om du dragit ut dem prova tryck i ström i batteriet en cell åt gången med labbaggregat eller liknande istället. Har du en smart laddare så brukar de flesta vägra ladda om cellerna går under 3volt. Då kan man koppla in det på NiMh läget och köra upp dem något innan man går över i LiPo läge igen.
Det är bara en cell, 3.7 V. Tar laddning men har tappat kapacitet.
-
Hobbyking har några runt 500mah om du nu inte vill gå för högt upp.
Du kan ju ladda batteriet och sen lägg till enkronor med tejp.
Så ser du vad som är rimligt.
Så ser du vad som är rimligt.
Det blir nåt härifrån http://www.vekoy.com/index.php?cPath=67_3186 eftersom butiken är i stan...
Nej.
Observera att det är skillnad på en LiPo som ska ge ström till en MP3 spelare i några timmar och ett som ska tömma hela sin kapacitet på 7 minuter.
Du måste ha ett batteri med C20 eller så kommer det att blåsa upp sig till en boll vid första flygförsöket.
Observer att du kan köpa tex ett 3S 11,1V 850mah och stycka det till 3 lösa celler a 850mah. Det är det väldigt farligt för det är lätt att kortsluta (brand?) och man måste ha en fet lödkolv som kan lossa dom stora blecken utan att värma i 2 minuter. Som sagt, blecken sitter väldigt nära varandra och man måste ha en fet lödkolv.Bbrandrisk är stor.
Observera att det är skillnad på en LiPo som ska ge ström till en MP3 spelare i några timmar och ett som ska tömma hela sin kapacitet på 7 minuter.
Du måste ha ett batteri med C20 eller så kommer det att blåsa upp sig till en boll vid första flygförsöket.
Observer att du kan köpa tex ett 3S 11,1V 850mah och stycka det till 3 lösa celler a 850mah. Det är det väldigt farligt för det är lätt att kortsluta (brand?) och man måste ha en fet lödkolv som kan lossa dom stora blecken utan att värma i 2 minuter. Som sagt, blecken sitter väldigt nära varandra och man måste ha en fet lödkolv.Bbrandrisk är stor.