Fantastiskt kul med all respons! Tack ska ni ha!
Tyvärr har jag inte fått så mycket tid med detta idag då några andra projekt håller på att avslutas. Dock så ritade jag upp ett kort som jag tänkte skicka med min andra beställning under helgen. Inget märkvärdigt men kan komma att underlätta vid labbövningar.
Är ganska trött nu men ser ni något tok eller har någon förbättring så uppskattas detta mycket.
EDIT: Ser nu att ledarna mellan vior och paddar måste breddas också.
Top.JPG
grym skrev:ska kolla om jag hittar något i böckerna
det var en generation innan jag började med digitaltekniken, minsta minnena jag haft att göra med var 256 bitars om jag mins rätt
annars så säger jag bara, helkul men ack så pyssligt
hardcore 
Hardcore... Hehe, roligt
Ja som sagt, all dokumentation uppskattas! Din idé om lysdioder som reflekterar vad som är skrivet låter kul. Än så länge är bara LED:ar inblandade i min debug-krets.
pbgp skrev:Mycket snyggt!
Nu blir jag sugen på att bygga ett minne med stora toroider och grova ledare. Avläsning medelst kompass!
Tackar! Men mycket kvar... Du har mitt fulla stöd om du vill börja väva med startkablar
johano skrev:Fattar jag rätt här, du snackar om 150-200 tusen toroider!?!
Impressive, young Skywalker!!
/johan
Joo, alltså det är målet. Sen har jag hört att man ska sikta mot solen för att nå till månen.
Min tanke med att ens komma nära detta är som sagt att bygga ett modulminne. Tillverka tavlan med plats för många mindre arrayer, typ som ett riktigt minne.
Tanken är att sen göra en beställning av X antal kort (likt det protorypkortet jag håller på att beställa) och när jag eller kanske tom någon i familjen vävt ett så kan detta lödas dit på lämplig plats. Beroende på designen kanske inte arrayen kan användas direkt. Många tankar och idéer nu men prio ett är verkligen att få till en pålitlig design av både drivningen men framför att sense-kretsen.
Castello skrev:Wow, kul projekt! Du kanske kan ha det som terapi efter en stressig dag. 
Precis

Det jag märkte när jag "sydde" detta minne var att man blev ganska snabbt trött i armarna och då kommer skaket, med skaket kommer böjda trådar och resultatet blir ilska. Så ja, avstressande men bara en bit i taget.
Måste dra mig tillbaka nu men lovar att återkomma till er andra. Du ska ha ett stort tack för bilden
anders_bzn! Dom verkar köra med inhibit-tråd här vilket jag inte avser göra med test-minnet. Detta kanske gör att jag får mer ledig yta i kärnan vilket också gör att mitt blir lite mer kompakt? Bara en teori men vi får se vad som händer när jag får i sense-snöret, ska göra det imorrn (idag) tänkte jag.
Ska kolla med
nablaman vad det är för en tråd det här och om det finns någon spec på kärnorna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.