Säker led driver?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Henrik.G

Säker led driver?

Inlägg av Henrik.G »

Hejsan köpte flera 10w led floodlight från ebay. Har köpt tidigare och har aldrig varit några problem, men i dem här så hade dem nöjt sig med att isolera drivern med ett lager tunn plast tejp av den typen man klistrar igen kartonger.... Och det kollade så klart jag inte innan jag tog i skiten då den lyste och funkade precis som den skulle. problemet var ju att lödningen på fasen hade skurit håll i tejpen och låg ann mot metall höljet vilket levererade en redig kyss. min fråga är om ni tycker att drivern ser säker ut. Det jag menar då är minimal risk för att få 230 på led sidan. Jag kommer lägga drivern i en plastlåda inne i armaturen.

http://www.ebay.com/itm/10W-LED-Flood-L ... 5b0e199564
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
emilrowland

Re: Säker led driver?

Inlägg av emilrowland »

Hej svårt att säga om den kommer att vara helt säker. Men monterar du den i en plastlåda samt löder om fas och neutral ledaren så inte koppar är synlig som den är nu, så bör det vara säkert att använda den.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Den ser ju inte uppenbart farlig ut. Men säker kan man inte bli bara genom att titta på den. Men jag skulle nog använt den.
rikkitikkitavi

Inlägg av rikkitikkitavi »

Bara för att det står hipot på den betyder det inte att den är okej.
Hade jag bot ute på landet med luftledningar tex hade jag aldrig köpt billigt kinaskit iSom går på 230V , inte utan ordentliga överspänningsskydd. Knappt annars heller...
Henrik.G

Inlägg av Henrik.G »

syns inte på bilden men nolla och fas är avklipta då jag självklart ska löda om dem :)
Skriv svar