Var kan man köpa en lasergravyrmaskin som kan gravera i aluminium?
Gärna så billig som möjligt, helst inom sverige.
Lasergravyrmaskin
-
Re: Lasergravyrmaskin
Vad menar du med gravera i aluminium?
Om du menar "riktig" gravering där du avlägsnar metallen så behöver du antagligen upp i ett par 100000, om du menar att märka aluminiumet där det graverade blir svart (tex. med cermark) eller gravering av eloxerad aluminium så borde det fungera med de billiga china maskinerna, men du lär få problem att hitta någon i Sverige. Det bästa är antagligen att köpa från någon engelsk säljare på e-bay.
Om du menar "riktig" gravering där du avlägsnar metallen så behöver du antagligen upp i ett par 100000, om du menar att märka aluminiumet där det graverade blir svart (tex. med cermark) eller gravering av eloxerad aluminium så borde det fungera med de billiga china maskinerna, men du lär få problem att hitta någon i Sverige. Det bästa är antagligen att köpa från någon engelsk säljare på e-bay.
-
Jag var lite otydlig här, jag vill ha någon maskin som kan gravera svarteloxerad alu så texten blir vit.
Så jag antar en billig maskin uppfyller ändamålet? För mig kommer den inte att användas så ofta därav lågt pris och den behöver inte vara snabb.
Så jag antar en billig maskin uppfyller ändamålet? För mig kommer den inte att användas så ofta därav lågt pris och den behöver inte vara snabb.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:

Om du ändå ska förstöra eloxeringen och inte har brådis, duger inte vanlig gravyr då? Det har du väl grejer till redan = KISS
-
Visst kan jag montera en gravyrspindel på min fräs men det blir jobbigt att gravera 3D konturer så jag föredrar laser.
Det fungerar utmärkt med de billiga maskinerna. Däremot inte de billigaste som inte har höj/sänkbart bord.
Som jag har förstått det så förstör man inte eloxeringen (om man inte kör alldeles för hög effekt) utan endast färgen i eloxeringen.
Som jag har förstått det så förstör man inte eloxeringen (om man inte kör alldeles för hög effekt) utan endast färgen i eloxeringen.