Skaffade några tranceivrar, två med vanlig 2,54mm pitch i anslutningskontakten.
Den tredje med inbyggd antenn har 1,27mm.
Finns det någon adapter, tex en hona med 1,27 mot hanen och 2.54 ner mot kortet?
Och nej det är inte intressant just nu att göra eget kort, utan det är veroboard som gäller.
Eller löser ni det på annat sätt?
1.27mm till 2.54 pitch
- olalofberg
Re: 1.27mm till 2.54 pitch
På veroboard kan man ju klyva kopparbanorna utmed hålen och få två kopparbanor på varje, som skulle kunna användas till 1.27mm delning.
Men jag förstår kanske inte vad du behöver...
Men jag förstår kanske inte vad du behöver...
Klyva går ju, men det blir pilligt...
På trancievern så tänkte jag mig en 1.27mm stiftlist (6 pinnar har jag för mig), jag skulle vilja ha en hona med 1.27 i delning mot trancievern och ner mot kortet en delning på 2.54.
På trancievern så tänkte jag mig en 1.27mm stiftlist (6 pinnar har jag för mig), jag skulle vilja ha en hona med 1.27 i delning mot trancievern och ner mot kortet en delning på 2.54.
Är det något sådant du söker?http://www.proto-advantage.com/store/pr ... id=3800052
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dom har jag sett, men är inte det jag söker.
Alternativet kan vara en hane stiftlist med 1.27 "uppåt" på pinnarna och 2.54 nedåt.
Fast det vore mer smutt om det vore hona uppåt.
Fast bra att du visade den! det går ju att löda en 1,27 hona för att sedan löda fast hela kortet i veroboarden sedan.
Ska grunna på det, fler tips ÄR intressanta!
Alternativet kan vara en hane stiftlist med 1.27 "uppåt" på pinnarna och 2.54 nedåt.
Fast det vore mer smutt om det vore hona uppåt.
Fast bra att du visade den! det går ju att löda en 1,27 hona för att sedan löda fast hela kortet i veroboarden sedan.
Ska grunna på det, fler tips ÄR intressanta!