Tips på devkort
Tips på devkort
Hej,
Till mitt nästa projekt skulle jag behöva ett kort med följande egenskaper:
- Processor som går att programmera med C (arch spelar ingen roll men ARM Cortex M hade varit kul)
- Skall kunna programmeras med USB kabel
- Lite IO
- Några A/D omvandlare (låg upplösning)
- Gärna lite leddar och knappar
- Måste kunna behålla programmering när strömmen bryts.
Någon som har något favorit kort?
Budget spelar inte så stor ingen roll. Det får gärna finnas en bra utvecklingsmiljö!
Till mitt nästa projekt skulle jag behöva ett kort med följande egenskaper:
- Processor som går att programmera med C (arch spelar ingen roll men ARM Cortex M hade varit kul)
- Skall kunna programmeras med USB kabel
- Lite IO
- Några A/D omvandlare (låg upplösning)
- Gärna lite leddar och knappar
- Måste kunna behålla programmering när strömmen bryts.
Någon som har något favorit kort?
Budget spelar inte så stor ingen roll. Det får gärna finnas en bra utvecklingsmiljö!
Re: Tips på devkort
Ett övningshjälpmedel för skytte.
Jag kommer ha några glödlampor under ett par mål, när en glödlampa lyser skall man träffa det målet ovanför.
När man träffar målet släcks lampan och en ny tänds.
Målen är runda stål skivor som jag tänkte tejpa fast piezo element på. När kulan träffar målet så vibrerar de lite, tillräckligt för att man skall höra "pling".
Har köpt dessa (dyra) piezo elementen, https://www.sparkfun.com/products/9196
Vad jag inte riktigt förstår är hur ut signalen från piezo elementen ser ut och hur jag skall detektera den på bästa sätt.
Jag kommer ha några glödlampor under ett par mål, när en glödlampa lyser skall man träffa det målet ovanför.
När man träffar målet släcks lampan och en ny tänds.
Målen är runda stål skivor som jag tänkte tejpa fast piezo element på. När kulan träffar målet så vibrerar de lite, tillräckligt för att man skall höra "pling".
Har köpt dessa (dyra) piezo elementen, https://www.sparkfun.com/products/9196
Vad jag inte riktigt förstår är hur ut signalen från piezo elementen ser ut och hur jag skall detektera den på bästa sätt.
Re: Tips på devkort
Pistol mässigt så är det allt från 9mm till .50AE.tecno skrev:OK, vad är det för typ av bysse/kaliber?
Gevärs mässigt så är det mest .223
Tror att målen är AR500 stål.