Är relativt nyinflyttad men har fortfarande inte fixat någon belysning i hallen då jag inte kommer på hur jag vill ha det.
Lägger in en bild så ni ser vad det handlar om. Taket består av vanliga 60*60 skivor, målade gipsskivor i det här fallet så jag måste byta alla om det ska tas hål i någon (högst troligt)
Totalt 10st på längden, men början och slutet är halvor. Så 9st helskivor långt.
Jag tänkte först använda 3st infällda downlights (lånad bild från ebay nedan), men det känns som det finns roligare/snyggare sätt att fixa belysningen. Jag skulle säga att det är en relativt modern design på hela lägenheten så det är led-lampor och snygg design som gäller

Tanken är att använda rörelsesensorer, Arduino och självklart ska det gå att dimmra alla/enskilda lampor.
Jag jobbar som elektriker och har maskiner för både trä och metall, så speciallampor och andra detaljer är inga problem.
Det är en hyreslägenhet dock, så jag kan inte modifiera saker som jag inte relativt lätt kan återställa. Och jag tänker inte lägga stora pengar på armaturer heller då jag troligtvis inte kan använda dom när jag flyttar nästa gång.
Så kom med tips och funderingar nu!