Tack för era svar! Verkligen kanon.
Precis som ni gissat så kommer det bli en handlödningsövning. Misstänkte också att det inte gör något med banor under silkscreenen men var tvungen att fråga då det verkade som att Diptrace auto-router undvek det. Kan ha varit ren slump också.
Provade att göra ett så stort jordplan på undersidan som gick. Precis som du säger
Klas-Kenny ska det slutligen dit en via för kylning på center-paden ner i jordplanet också. Lägger till det när jordplanet är klart.
Sitter med databladet framför mig och dess rekommendationer om design. Ska göra en liten sammanställning senare ikväll och se om ni håller med om att "min" design ser ut att hålla måtten.
När jag gjorde jordplanet nu så tycker jag spontant det ser ganska bra ut men ytterligare ett par frågor dök upp:
- 1. Det blev ett litet jordplan (märkt 1) som jag måste binda samman med det stora. Skulle det vara bäst att vidga kortet lite åt vänster och dra det lilla jordplanet till vänster om headern och binda ihop dom där eller komma på en ny lösning med banan märkt 2?
2. På samma sida som jordplanet går ett trace från pin 1 (från 3-stifts headern) som är matningen till IC:n. Bör jordplan och matning vara separerade till var sitt lager?
Bottom.JPG
Top.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.