Du vill alltså koppla ihop tre kretsar. Det skulle ge ett dynamiskt omfång på 90dB. Det skall till väldigt exakta försteg för att få en sån meter att visa riktiga värden. Och det förslorar man direkt eftersom den här kopplingen mäter spänning och inte effekt. Det funkar utmärkt om impedansen hos en högtalare är konstant men det är den knappast.
I vilket fall går det rätt bra att koppla ihop två. Jag har slängt ihop ett schema här:
http://www.student.itn.liu.se/~andja285/Filer/VU.pdf
Någon annan får gärna ta en titt och kolla att jag inte gjort nått galet, slängde ihop det i all hast.
Komponentvärden för ingången är de beräknade så de finns knappast att få tag på. Men du får väl seriekoppla lite. Av ovan nämda skäl är det inte så jättevitalt ändå. Kan vara bra att använda opampar med offsettrim, men jag är inte så säker på att det gör nån nytta med tanke på att de lägsta dioderna alltid kommer vara tända ändå vid vanliga lyssningsnivåer.
Även om du är väldigt noggran när du bygger den här så ska du nog inte räkna med någon större precision i mätresultatet, men den är mest till som ögongodis antar jag.