Dimsmörjning

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
geidnert

Dimsmörjning

Inlägg av geidnert »

Har följande dimsmörjning men undrar vad det är för vätska man skall blanda i luften för bästa resultat i aluminium, men kanske finns det någon universal vätska att ha till stål och alu. Kör T-Röd nu men de känns inte så bra att andas in dessa ångor under en längre tid, har inte någon bra ventilation i garaget.

http://www.smaskin.se/%C3%B6vrigt/kyl-o ... magnetfot/
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Re: Dimsmörjning

Inlägg av grym »

nu har jag inte annvänt det på detta sättet, men för kylning, grönsåpa och vatten, vilket har funkat bra, ska prova det i aluminium med vad tiden lider
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Prova BioSkär2000, nu kör jag iofs med flood för det mesta dels för att undvika 'dimman' men jag tar hellre denna istället för T-dojja som ju inte alls är lämplig dimma att andas in och är lättantänd med isort sett osynlig låga!

All dimsmörjning vill jag påstå kräver bra ventilation.
geidnert

Inlägg av geidnert »

Ok, ja tänkte att man kanske kunde komma runt problemet med att skvätta ner så mycket då min fräs inte har något skåp runt sig... men får kanske tänka om igen då.
Terho

Inlägg av Terho »

Jag har tänkt pröva handsprit, är lite tjockare en vänlig vätska så det borde inte bli lika mycket dimma.... Kanske :mrgreen: ska prova i helgen om jag hinner :roll:
geidnert

Inlägg av geidnert »

ok, berätta gärna hur det gick. :)
Skriv svar