3D skrivare - Vilken faktiskt köpa (Ja en till tråd)

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: 3D skrivare - Vilken faktiskt köpa (Ja en till tråd)

Inlägg av Meduza »

NeoTech skrev:Och nej ja sa inte att stratsys maskinerna va underhållsfria, men de ja sett från dom så e kvaliten överlägsen extruderings maskinerna hitills.
Pratar du verkligen om samma maskiner som vi gör, dvs Stratasys FDM-skrivare ur Dimension-serien eller Fortus-serien? (eller pratar du möjligtvis om Stratasys Objet som är en helt annan typ av skrivare?) för jag har ärligt sagt inte varit så väldigt imponerad av de utskrifter jag sett från Stratasys FDM-maskiner rent kvalitetsmässigt och upplösningsmässigt?
Användarvisningsbild
NeoTech

Inlägg av NeoTech »

Meduza skrev:
NeoTech skrev:Och nej ja sa inte att stratsys maskinerna va underhållsfria, men de ja sett från dom så e kvaliten överlägsen extruderings maskinerna hitills.
Pratar du verkligen om samma maskiner som vi gör, dvs Stratasys FDM-skrivare ur Dimension-serien eller Fortus-serien? (eller pratar du möjligtvis om Stratasys Objet som är en helt annan typ av skrivare?) för jag har ärligt sagt inte varit så väldigt imponerad av de utskrifter jag sett från Stratasys FDM-maskiner rent kvalitetsmässigt och upplösningsmässigt?
Jag tänker på sån där pulverskrivare, som printar olika färger bindmedel på ett fint plastpulver i stort sett.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Jaha, du tänker alltså på typ Zprinter (som ägs av Stratasys största konkurrent 3D Systems): http://zcorp.com

Dom ger ju fina men inte så mekaniskt starka modeller.
Skriv svar