Skulle jag bygga detta så hade jag valt en PIC18FXXX, en 16 x 2 radig LCD- display ett par tryckknappar. Använt en analog ingång över en spänningsdelare från 10 till 5 V. samt lämpliga reläer på utgångarna.
Programmerat den så att man kan gå in och via en meny genom att klicka på tryckknapparna och välja de vilka omslagsspänningar man vill ha. Man kan även lägga in programmerbara av och påslagstider för att ta hand om "skvalp" m.m. Som grädde på moset kan man ju även lägga in loggningar till statistik för flöden osv.
Hur gör man om analog 0-10V till att trigga relän?
- SeniorLemuren
- Jan Almqvist
Re: Hur gör man om analog 0-10V till att trigga relän?
Bilden visar ett lösningsförslag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Hur gör man om analog 0-10V till att trigga relän?
Jag har beställt ett sånt omron relä nu så får vi se hur det fungerar. Det hade bara två reläutgångar men jag läste på lite mer om givaren och jag tror att det löser sig genom att jag kan använda både analog signal plus en NO från givaren.
Jag är dock fortfarande nyfiken på det här med elektronik oavsett om det fungerar med relät eller inte, men jag lägger det på is nån vecka så får vi se
/Erik
Jag är dock fortfarande nyfiken på det här med elektronik oavsett om det fungerar med relät eller inte, men jag lägger det på is nån vecka så får vi se

/Erik