Prisvärd 3D Printer ?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
4kTRB

Prisvärd 3D Printer ?

Inlägg av 4kTRB »

3D Printer Assembled Me Creator Mini Desktop Kit With 2004 Display 0.3mm Nozzle 1.75mm Material

4100:-

http://www.banggood.com/3D-Printer-Asse ... l?bid=5718
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Prisvärd 3D Printer ?

Inlägg av Meduza »

Den ser väldigt halvfärdig ut, som att dom hade en ritning för en färdig skrivare men sedan sparade in på allt som kostade extra... och om den är prisvärd skulle jag inte uttala mig om innan någon har testat den...
Zkronk

Inlägg av Zkronk »

Finns viss risk att det är en sån där typisk "är det för bra för att vara sant så är det antagligen det"-skrivare.
Visst, priset är väl inte helt taget ur luften när det gäller specifikationerna och vart i världen den är byggd, men en ständigt krånglande skrivare som man blir tvungen att byta ut de flesta delar på för att få den att fungera hyfsat är inte så kul det heller.

Sen tycker jag det är en viss charm med att bygga sina egna skrivare också, även om jag visserligen gärna skulle vilja ha en Ultimaker 2 då dess utskriftskvalité och ljudnivå imponerar på mig, men dess prislapp ligger tyvärr för högt för mig :humm:
hummel

Inlägg av hummel »

Ser ut som en UM-kopia där man missförstått konstruktionen...
m_thread

Inlägg av m_thread »

Konstruktionen ser ut att vara identisk med den lite äldre printer jag har. Namnet på den är Solidoodle.

/F
Skriv svar