Hölje till kabeldelning...
Hölje till kabeldelning...
Jag har en kabel som ska förgrenas, en till två. Finns det någon typ av litet hölje man kan köpa, så man slipper använda ett gäng extra kontakter för att göra det? Hm..? Går det att förstå vad jag är ute efter?
Re: Hölje till kabeldelning...
Ops, glömde det. 1/4" eller 6.3 kabel. Dvs två 1/4 kablar till en.
- Retroperra
- Kontakt:
Kanske en sånhär kan vara användbar? Risken är väl att den är för klumpig. Man kanske behöver lobotomera bort nån "sockerbit"-funktion. Det är ändå en liten plastlåda med dragavlastare åt tre håll:
http://www.lampan.se/sv/articles/2.75.3 ... -vit-2-vag

http://www.lampan.se/sv/articles/2.75.3 ... -vit-2-vag

Och vad är det för kablar?überfuzz skrev:Ops, glömde det. 1/4" eller 6.3 kabel. Dvs två 1/4 kablar till en.
Hur många ledare osv?
Jag tror att jag har en bra variant nu...
Jag gick igenom en stort BEEP härva med gamla sladdar som jag har. Där i hittade jag en 1*stereo till 2*mono sladd. Behöver bara löda på två mono 1/4 hanar i stället för de som sitter på nu.
Jag gick igenom en stort BEEP härva med gamla sladdar som jag har. Där i hittade jag en 1*stereo till 2*mono sladd. Behöver bara löda på två mono 1/4 hanar i stället för de som sitter på nu.
Hur svårt kan det vara att svara på vad det handlar om för sladd. Vill man ha hjälp får man försöka svara på följdfrågor om man inte lyckas få med informationen själv.
- prototypen
überfuzz skrev:. Dvs två 1/4 kablar till en.
Två fjärdedelar blir väl bara en halv

Eller är det två 1/4" så blir det väl 1/2"

Jag är nog för trött idag.
Prutte

Finns nog risk att det blir rundgång, om det handlar om mick- eller högtalarkabel...