Spontant är min gissning att det kommer att fungera, 73W per meter, dvs 7,3W per 10cm, känns som att det skulle kunna fungera ett tiotal sekunder, låter inte orimligt iaf.
Slog sedan in sifforna i MiscEL (smidigt litet program det där) och om vi antar att du har 35 meter av 2,5mm^2 kabel och exakt 24V så kommer du få en ström på drygt 110A och på 10 sekunder så kommer du då (om vi inte räknar på avkylningen alls) ha en temperaturökning på strax under 90 grader.
Om vi då förutsätter att kabeln har en starttemperatur på säg 15 grader så är kabeln alltså uppe i 105 grader efter 10 sekunder om strömmen är konstant och du inte har någon avkylning alls och efter 20 sekunder skulle du närma dig 200-graders strecket. Detta är naturligtvis inte verkligheten eftersom det finns avkylning och strömmen kommer minska pga kopparens ökande resistans med temperaturen, men det säger i alla fall att du inte kommer att bränna av kopparen på 20 sekunder eftersom kopparens smältpunkt är uppemot 1000 grader.
Väldigt hypotetiskt, men som sagt, jag tror det kommer att fungera utmärkt med vanlig FK (även om jag inte skulle vilja använda kablen till något annat sen då isoleringen inte lär vara i det bästa skicket, PVC börjar brytas ner vid ca 140 grader, och blir mjukt och kladdigt en bra bit innan.)
Väljer du i stället att ta lackad koppartråd och kasta ner i en 20L hink vatten, då kan du köra tills batterierna är helt tomma, 210Ah 24V är 18144kJ vilket "bara" räcker till att koka bort 7L vatten, och sålänge det finns vatten runt kabeln i hinken kan temperaturen inte bli så mycket högre än 100 grader i kopparen då den har såpass bra värmeledningsförmåga till vattnet, det kommer dock att stormkoka fint