POE ner till 5v

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
opatagio

Re: POE ner till 5v

Inlägg av opatagio »

lond, korrekt, om man kör med http://www.ti.com/product/tps2378 för att sedan använda billigast möjliga Vreg för en 5V/0.7A ut?

Annars är LM5070 ett annat alternativ men verkar kräva ohyggligt mycket kringkomponenter. http://www.ti.com/product/LM5070
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

Använder man dom färdiga modulerna som jag länkade till, så kommer man föja standarden.

/// Marcus
Isaksson

Inlägg av Isaksson »

lond skrev:Nyare och billigare moduler: AG9700.

/// Marcus
Vart skulle man kunna tänkas hitta en AG9700 att köpa för att testa lite med?
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Låt bli om du har möjlighet... Jag har gjort två produkter med PoE, skitstandard och i princip omöjlig om man inte använder en PoE anpassad fly-back regulator. PoE är plusjordat...
Isaksson

Inlägg av Isaksson »

Så du anser inte att en AG9700-M som ger ut 5v skulle vara bra att mata tex en arduino eller Raspberry eller liknande utrustningar?
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

Jodå den verkar vara helt rätt, jag menade nog snarare en egen lösning (kostnadsoptimerad, fungerande och EMC testad i snikutförande (dvs inte en fullständig fly-back lösning))...
floppen

Inlägg av floppen »

limpan4all skrev:Låt bli om du har möjlighet... Jag har gjort två produkter med PoE, skitstandard och i princip omöjlig om man inte använder en PoE anpassad fly-back regulator. PoE är plusjordat...
Vad menar du med plusjordat?
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

Förutom den modul som electro:kit har AG9120S, så har jag bara hittat PoE-moduler på RS sida, dock muRata PoE Power Extraction Module

Man kan kanske prata med electro:kit om dom kan ta hem dom åt dig eller testa att beställa samples från tillverkarens hemsida.

/// Marcus
limpan4all

Inlägg av limpan4all »

PoE standarden kommer från teleindustrin (man ville köra IP telefoni till sina växlar) därför så är det -48V system. Så det är ett plusjordat system vilket gör att vanliga regulatorer blir lite konstiga att jobba med då dom är minusjordade. Alla styrspänningar och indikeringsspänningar kan bli rejält "kul" om man inte aktar sig. Därför så "krävs" det att man använder fullisolerade fly-backlösningar, med ett undantag och det är utrustning som ALDRIG skall kopplas in i något som sitter utanför den helplastade apparaten.
Skriv svar