Bygga slutsteg för hemmabruk
Re: Bygga slutsteg för hemmabruk
Lägg inga pengar på nån trafo!!! Använd den du har då vi redan konstaterat att den ger rätt spänningar.
Jo, absolut ska man använda skrot om man har, men lite synd att offra en förstärkare som det inte verkar vara några större fel på.

Men hade du tänkt ha två kanaler till en sub-woofer?
Så p g a att du glömde klicka i två så ändrar du konstruktionen helt? Det kallar jag flexibilitet!Först var tanken att ha två kanaler men sen så glömde jag att klicka i att jag ville köpa två så köpte bara en så blir bara ett kort.Du har köpt 2 st, är tanken att du ska köra dessa bryggkopplade, eller är det en i reserv?

-
Japp xD Nej, en kanal till en subwoofer. Hittade en subwooferlåda med äldre element i på vinden i familjens "ärvehus". Tänkte man kanske kunde köra två basar men tänkt lite å det får ändå inte plats i mitt rum så det sket sig, men det var först efter att jag glömt att klicka i att jag skulle ha två som jag kom på det så typ tur i oturen på det hela. Men LM3886 kanske går att paralellkoppla så man kan brygga så suben får mer kräm?Så p g a att du glömde klicka i två så ändrar du konstruktionen helt? Det kallar jag flexibilitet!
Framför allt kan man bryggkoppla (2 st motriktade / inverterad input).
Men krångla inte till det utan kör på som du har tänkt dig, får du ihop det så kommer du att bli nöjd.
Vad är impedansen på bas-elementet du ska ha?
Tab'en som jag nämnde är plåtbiten med skruvhål på själva LM3886-kretsen. Den har spänning och ska isoleras från kylflänsen. Detta gäller LM3886T.
Är det LM3886TF (plast) så är den isolerad så behöver man inte tänka på detta.
Men krångla inte till det utan kör på som du har tänkt dig, får du ihop det så kommer du att bli nöjd.
Vad är impedansen på bas-elementet du ska ha?
Tab'en som jag nämnde är plåtbiten med skruvhål på själva LM3886-kretsen. Den har spänning och ska isoleras från kylflänsen. Detta gäller LM3886T.
Är det LM3886TF (plast) så är den isolerad så behöver man inte tänka på detta.
-
Åh jaha, ja det kanske kommer framöver med bryggat då. Det står inget på den men multimetern säger 4 ohm. Jaha, den LM3886 som jag köpt är TF så då är det iaf en mindre sak att tänka på haha.