Konvertera kina CNC till "arduino"?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
methuso

Re: Konvertera kina CNC till "arduino"?

Inlägg av methuso »

skulle inte http://arduino.cc/en/Main/ArduinoEthernetShield vara ett smidigt alternativ till att springa mellan dator och fräs med minneskortet? dvs lägga det på minneskortet remote...
nibl

Inlägg av nibl »

Jag vet inte varför folk har fått för sig att man ska använda minneskort. Jag kör med vanlig usb kabel. Syftet med att köra arduino är för att kunna använda samma dator till allt och slippa ha en extra dator bara för att styra fräsen.
methuso

Inlägg av methuso »

aha. jag fick för mig att du ville få fri datorn helt så att du skulle köra fräsen helt standalone. sorry
hummel

Inlägg av hummel »

nibl skrev:Jag vet inte varför folk har fått för sig att man ska använda minneskort. Jag kör med vanlig usb kabel. Syftet med att köra arduino är för att kunna använda samma dator till allt och slippa ha en extra dator bara för att styra fräsen.
Man vill inte tappa data pga att datorn är upptagen med annat. Brukar inte bli bra att "printa" via kabel. Det var i alla fall så tidigare men det kanske är löst nu?
nibl

Inlägg av nibl »

Jag har aldrig haft problem när jag använt 3d skrivare iaf. Dock brukar jag inte köra jättetunga program samtidigt.
Användarvisningsbild
LasseAH

Inlägg av LasseAH »

Hej

Tänkte bara att jag skulle tipsa om detta lilla clip där man använder GRBL kort och arduio för att bygga en enkel "CNC maskin.

John på NYC CNC har mycket annat roligt att titta på också för oss CNC intresserade.

/Lasse
Skriv svar