Bra support från Cypress

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
ToPNoTCH

Bra support från Cypress

Inlägg av ToPNoTCH »

Bjussar på en liten händelse som jag tyckte var lite ovanlig.

Jag kikar lite på att börja koda ARM. Dags att växa ur 8-bit träsket förr eller senare.

Gjorde ett samköp med en trevlig forummedlem för ett bra tag sedan och köpte ett PSoC4 utvecklingskitt från Cypress länk

På sista tiden har jag börjat använda grejorna och jag måste passa på att slå ett litet slag för dom. Jäkligt coolt med lite "VHDL light" och ARM i samma chip.

När man kladdar med och ladda datablad så fick man som vanligt förr eller senare fråga om "survey".

Jag var lite grinig (mest för att jag själv slarvat att kolla) då jag förstått att en fristående programmerare/debugger till denna arkitektur var snordyr med hobbymått mätt.
Så jag beklagade mig lite över det.

Döm av min förvåning när jag fick följande personliga svar:
Hello xxxxxxx xxxxxx,

Thank you for taking time to respond to the survey and providing feedback.

We understand that the default stand-alone programmer for PSoC devices - the MiniProg3 - is a bit costly. We are working on a brand new low cost programmer for our PSoC family of devices which will deliver more value.

Meanwhile, I can suggest you a few of alternatives if you don't want to invest in a MiniProg3.

1) The new development kits for PSoC 4 family of devices - like the CY8CKIT-042-BLE has the SWD programming pins brought out on to headers. On CY8CKIT-042-BLE, the SWD programming pins of PSoC 4 is available on the header J11. This can be used to program/debug an external PSoC device.

2) We have released a new knowledge base article on how to use the $4 CY8CKIT-049 as a programmer for PSoC 4! You can find the article here: http://www.cypress.com/?id=4&rID=98796

3) If you are interested in a little hacking, you can remove the resistors R32, R33, and R34 of the CY8CKIT-042 PSoC 4 Pioneer Kit and bring out programming pins of PSoC 4 to program/debug an external PSoC.

Please feel free to contact me if you have any questions or feedback.

Regards,

xxx xxxx

Applications Engineer , Cypress Semiconductor
Jag hade klargjort att det var för hobbybruk och på något sätt kändes det kul att dom brydde sig om även "den lilla kunden". :tumupp:
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort

Re: Bra support från Cypress

Inlägg av lillahuset »

Snyggt! Kanske borde testa PSoC.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Mycket trevligt bemötande! :tumupp:
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Har också funderat att testa PSoC någon gång...
Skriv svar