Jag har en också fast det är 480 rader istället för 400 som det verkar vara på din.
Det skulle vara skitkul att få i gång dom.
Jag satt och labbade för några år sedan med det blev bara skräp av det.
Jag har ingen aning om man måste initsiera (stavning?) displayen med några kontroll bitar först.
Antagligen är det så..
ja kan säga dig dig Tekko att den där displayen kommer ifrån en uråldrig laptop som hette typ matsui eller nått sånt.
jag har en exakt likadan liggandes på hyllan i labbet på jobbet. stykkort å allt. jag har haft samma vision som du, att man ska ha den till nått kul. typ klocka eller liknande.
stykorten består av en gammal processor som heter 1521gaft, det är en gammal texas instrument hoj. samt en video krets som behandlar en video signal samt nån sync signal. har kommer det roliga. trots att det är en gammal monokrom diplay med amber färgade pixlar skall både RGB och sync in i styrkortet, helt sjukt. ( har mätt med skåpet på moderkortet)
desvärre inte.. lite annat kom emellan, men jag brukar alltid få igång det jag börjar med så om jag anstränger mig lite så ska jag nog fixa det.
jo. jag mätte på moderkortet med mitt skåp. Och jag har en sånt där fint skåp för 50 tusen(syns på min avatar) så jag kunde ställa den att trigga på video. och fann 3 video signaler som gick i form av tre sladdar upp i diplayen, varav en Röd en Grön och en Blå. så jag antog att det va så. men jag kan också ha fel. men de verkar ju ganska uppenbart. dessutom fanns nån sync också 15khz och 50hz, vilken är standerd frekvenser för hor, vert sync när man kör standard vga 640x480. så det är rätt troligt men, elektronik är alltid lite lurigt..
Aha, nu klarnar det lite.
Du råkar inte komma ihåg hur inverterkretsen funkar?
Tror den skulle ha 30Vdc men är inte säker.
Behöver den kontrolldata kanske?
Jag fick inte igång den iaf..
hmm...när jag mätte på min så vill jag minnas att jag hade om det typ 100 eller tom 230 v till plasman. dom andra plasma diplayerna jag har hållit på med ska ha dom spänningarna också.
dvs. jag tror inte att det sitter nån direkt inverter krets på dessa. åtminstånde in min. jag har dessuotm en äldre årsmodell av denn display, men det är samma.
Det vore kul om någon fick igång detta - jag har också en liknande display som ligger och skräpar i lådorna. Den är helt oanvänd och inköptes en gång i tiden på Labb Elektronik för en symbolisk summa.