Servomotordrivare
Servomotordrivare
Var kan jag få tag i servomotordrivare till den här motorn för att köra med Mach3?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Servomotordrivare
Vad gäller spänning och ström så är det ju inga "konstigheter".
DGS08020 och G320X är två exempel som båda klarar de kraven. Visst, 38A peak fixar ingen av ovanstående men....
Det är två saker som "kan ställa till det".
Det första är enkodern. För att det ska fungera med någon av ovanstående drivare (eller de flesta faktiskt) så behöver det vara en enkoder som lämnar 5V-signaler. Beroende på vad som sitter på så kan det gå att "fixa", annars måste enkodern bytas. Det andra är induktansen i lindningen, om den är för låg funkar inte strömregleringen/begränsningen som den ska och drivarna löser ut för överström. Har du nått datablad på motorn?
DGS08020 och G320X är två exempel som båda klarar de kraven. Visst, 38A peak fixar ingen av ovanstående men....
Det är två saker som "kan ställa till det".
Det första är enkodern. För att det ska fungera med någon av ovanstående drivare (eller de flesta faktiskt) så behöver det vara en enkoder som lämnar 5V-signaler. Beroende på vad som sitter på så kan det gå att "fixa", annars måste enkodern bytas. Det andra är induktansen i lindningen, om den är för låg funkar inte strömregleringen/begränsningen som den ska och drivarna löser ut för överström. Har du nått datablad på motorn?
Jag hade tittat på G320X men jag va osäker på amperen. Nej jag har inget datablad. Dom sitter på en matsuura fräs från -83.
G320X fixar ju 20A vilket är 2.5ggr vad motorn är specificerad till kontinuerligt så det ska räcker nog till även om du inte kan kräma ut absolut max ur motorn. Induktansen är troligen inget problem på en så pass stor motorn men utan data går det inte att säga med säkerhet. Minimum för G320X är enligt databladet 1mH.
Och enkodern?
Och enkodern?
Jag vet inte om enkodern går att använda. Jag får kolla upp det snarast.